niedziela, 11 marca 2018

O dniu kobiet i podziale umysłowym

All women are unreal
Parafrazując hasło jednego z bardzo wielu rysunków o kobiecym ciele-duszy-umyśle-wszystkim, jednak tutaj w zdecydowanie bardziej odrealnionej formie, bo prawie bajkowej. Bo księżniczki dla połowy dziewczynek przestają być atrakcyjne gdy te kończą 5 lat, a złapać jednorożca chce każdy.
 
1. Ktoś pseudo mądry powiedział
ktoś za to głupi podchwycił
tekst orzekający o mózgu
bo kogoś morał zachwycił
 
Mózg męski jest w cenie 
i męski mięsień być musi
bo męski to ścisły logiczny wybitny
kobiecy to ucisk na duszy
 
ref.:A ja udowodnię że się mylicie
A ja udowodnię że nie macie racji
Ja udowodnię że to bez znaczenia
Jak korzystacie z ubikacji
 
2. Skłodowska się załamała
Że prawie Nobla puściła
Hypatia z Aleksandrii za to
do gwiazd swych się odwróciła
 
i pytać poczęła je krycie
w areometr się patrząc
"Czy polon i rad to wystarczą,
gdy mózgu jak na lekarstwo?"
 
ref.:A ja udowodnię że się mylicie
A ja udowodnię że nie macie racji
Ja udowodnię że to bez znaczenia
Jak korzystacie z ubikacji
 
3. Joanna d'Arc też spojrzała
Zasępiła się nieco na koniu 
Marilyn Monroe się obruszyła
dodając ciut więcej tytoniu
 
Z Katheriną Hepburn stwierdziły
ze zgrozą patrząc na kino
że lepiej od tych aktorów
zagrałoby Pendolino
 
4.Virginia Woolf przeczytawszy
Pięćdziesiąt twarzy Greya
stwierdziła, że w tak dziwnych czasach
wyjścia po prostu nie ma
 
Lekarki, pisarki, fizyczki, artystki
Czy wiecie że się mylicie?
Że przy tych mężczyznach tonących już w zyskach
Zwyczajnie się nie liczycie?
 
5.Ale tak się przyjęło
w tym dziwnym i brudnym świecie
że gdy mózg prosty i siła
więcej nie potrzebujecie
 
Lecz gdyby nie ta kultura
to sądzę (i nie ja jedyna),
że proch strzelniczy i pióro
wymyśliła by dziewczyna
 
 
***
 
 
Tak się zdenerwowałam opinią, że biologiczne uwarunkowanie czyni mężczyznę mądrzejszym, że napisałam.
 
Tyle w temacie.
 
 

1 komentarz: